Szeged, Csuzdi Csenge, végzős, diák, érettségi, oktatás

„Az érettségire való, felkészítési módszertanon újítani kellene” – interjú Csuzdi Csenge szegedi érettségizővel

Helyi hírek

A szegedi Csuzdi Csenge számára nem volt nehéz sem a magyar nyelv és irodalom, sem a matematika, sem pedig a történelem érettségi. Véleménye szerint azonban a vizsgára való felkészítés módszertanán némileg változtatni kellene. Neki, annak ellenére, hogy jó tanuló, szüksége volt arra, hogy különórát vegyen. Csuzdi Csengét, a Szegedi SZC Gábor Dénes Technikum és Szakgimnázium végzős diákját kérdeztük.

Ahogyan arról a Szegedi Nap is beszámolt, az írásbeli vizsgákat május 3. és 27. között rendezik meg: elsőként a nemzetiségi nyelv és irodalom vizsgákra került sor május 3-án, majd május 6-án következett a magyar nyelv és irodalom, május 7-én matematikából, május 8-án pedig történelemből vizsgáztak a fiatalok.

Csenge számára a magyar nyelv és irodalom érettségi nem bizonyult olyan nehéznek, de elmondása szerint ez annak köszönhető, hogy nagyon sokat és komolyan készült rá.

– A magyar nyelv és irodalom érettségi számomra viszonylag könnyű volt szövegértési-nyelvtani feladatlapból és irodalmi műveltségi tesztből állt.  Nagyon jó volt, hogy a szövegértési feladatok között novellaelemzés is volt. Az viszont nem titok, hogy sokat készültem rá… Kidolgoztam mindent 9-ik osztálytól egészen 12-ig osztályig. Az irodalmi feladatlapra is sokat gyakoroltam, még felkészítő könyvet is vettem, hogy tudjam, milyen típusfeladatok lehetnek benne. Sajnos az  órai felkészítés csak egy minimális tudást adott, ami nekem nem lett volna elegendő. Szerintem hatékonyabb gyakorlási módszert kellene már alkalmazni az oktatási intézményekben, valami olyat, ami az érettségire való felkészülést ettől jobban segíti – emelte ki Csuzdi Csenge.

A Szegedi SZC Gábor Dénes Technikum és Szakgimnázium végzősének a matekkal sem gyűlt meg különösebben a baja. Csak egy kis izgalom uralkodott el rajta a kezdetekkor, amit sikerült legyűrnie.

– A matek sem volt nehéz, ennek ellenére én személy szerint bepánikoltam, amikor megláttam a feladatsort, mivel rég nem látott típusú feladatok voltak benne, nem pedig azok, amire készültem. Így mire rájöttem a megoldásra majdnem letelt az időm, pedig a matek mindig az erősségem volt… Ennek ellenére szeretném kiemelni, hogy a matek tanárnőm hatékony módszert alkalmazva gyakoroltatta velünk végig a feladatokat és rengeteg próbafeladatot csináltunk meg vele, minek köszönhetően nem volt szükség túl sok plusz felkészülésre – mondta.

 

Szeged, Csuzdi Csenge, végzős, diák, érettségi, oktatás
Csuzdi Csenge

A történelem tetszett neki a legjobban.

– A történelem érettségi tetszett a legjobban. A rövid feladatok és az esszé témák is jók voltak, az atlasz sokat segített. Erre is nagyon sokat tanultam, a töri tanárnő ugyanis minden órán számonkért bennünket, így aztán nem is nagyon volt más választásom. A rövid kérdések közül ugyan volt olyan, amelyre csak tippből adtam választ. Rövid esszéként a második világháború feldolgozását, hosszú esszéként pedig az Erdélyi Fejedelemséget választottam és dolgoztam ki – mesélte Csenge.

A mai napon az angol nyelv írásbeli érettségivel folytatódtak a vizsgák. Csenge angolból viszont különórára is járt.

– Angol nyelvből jártam különórára, a többi tantárgyból önállóan készültem. Bizakodó vagyok, szeretnék bejutni a Szegedi Tudományegyetem Gazdaságtudományi Karára – zárta gondolatait reménykedve az érettségiző.

Pósa Tamara

Fotó: Frank Yvette