Európai választások: Már 75 millióan nézték meg az Európai Parlament kampányfilmjét

Európa
A választási részvételre buzdító „Dönts a jövődről” c. rövidfilmet már 75 milliószor nézték meg az április 25-i bemutatója óta.
A három perces intézményi kampányfilmet 32, az európai unióban használt nyelven és nyelvváltozaton (ezen belül a 24 hivatalos uniós nyelven), és további öt világnyelven (arab, kínai, orosz, hindi és török) feliratozták. A film a Siketek Európai Uniója (EUD) támogatásával 31 jelnyelven is elérhető.

 

A Frédéric Planchon rendezte és a Parlament megbízásából a European Broadcast Partners és az & Co./NoA által készített film az újszülött világrajövetelének magával ragadó, gyönyörű és törékeny pillanatait dokumentálja. Célja, hogy elgondolkodtassa a nézőt a szavazás valódi értelméről. A filmben bemutatott születések valódi események. A film az európaiak közös értékeire, érzelmeire és felelősségére kívánja felhívni a figyelmet. „Mindannyian hatással vagyunk a világra, de együtt valódi változást érhetünk el” – ahogy azt a film narrátora, egy 11 éves lány mondja.

Az Európai Parlament kampányának a www.szavaznifogok.eu oldal is része, amely szintén a részvételre sarkall. Eddig már 270 ezren iratkoztak fel ide.

Az európai választásokat május 23. és 26. között tartják.

 

Kérdések és válaszok a kampányfilmről

Választási sajtóanyag

Forrás: neil.corlett@europarl.europa.eu (Európai Parlament Magyarországi Kapcsolattartó Irodája)